5 Tipů: Jak zvládnout maturitu z angličtiny?

10:52

Ahoj! Protože mě čeká tenhle rok maturita z angličtiny, rozhodla jsem se, že se připravím včas a začnu se "učit" už o prázdninách.
Abych se přiznala, moje angličtina není zas tak dobrá, dokazuje to to, že jsem v horší skupině na angličtinu, ale o to se chci víc snažit! Proto jsem si připravila několik tipů, jak se docela bezbolestně a jednoduše naučit anglicky!

1. Koukejte na seriály/filmy v angličtině s titulky

Tohle je nejvíc příjemný tip, protože spojíte příjemné s potřeným. Doporučuji si nejdříve seriály pouštět s českými titulky a až se budete cítit na lepší úrovni, pouštějte si je s anglickými titulky. Nakonec můžete vypnout texty úplně! Já třeba dělám, že si užitečné fráze nebo slovíčka píšu. Tím si to zapamatujete a trochu i naučíte.



2. Vyzkoušejte aplikace pro studium

Zrovna teď dost intenzivně používám aplikaci Duolingo, která je jedním slovem úžasná! Naučí Vás anglicky jednoduchým a zábavným způsobem. Celá výuka probíhá formou hry, takže zase nemáte pocit, že se učíte anglicky. Zároveň si tam můžete vybrat mnoho jiných jazyků a je to hlavně zdarma, což přiznejme si je pro všechny nejdůležitější!


3. Čtěte knížky v angličtině

Seženete je prakticky v každém knihkupectví nebo v knihovně. Můj další tip je si sehnat knížku, kterou jste třeba už četli a znáte ji, bude pro Vás pak jednodušší angličtině porozumět. Já jsem třeba od sestry dostala na přečtení bilingvní knížku, kde na jedné stránce máte český překlad a na druhé anglický. Sami uvažte, která je pro Vás nejvhodnější.


4. Mluvte

Zní to vlastně docela jednoduše a ono to také jednoduché je. Zkuste se třeba s kamarádem domluvit, že budete mluvit jen v angličtině. Může to být ze začátku trochu divné, ale právě tak se dobře naučíte volit slova a mluvit více plynule. 

5. Stáhněte si slovník

Od té doby co mám offline slovník přímo v telefonu, jsem se naučila dost slovíček a někdy když se nudím, tak tam hledám náhodná slova. Pro lepší zapamatování pomáhá si ty slovíčka vypsat na papír a říct si nahlas jak zní.

Všechno je to nakonec o vůli se učit. Doufám, že Vám tento článek alespoň trochu pomohl a budoucím čtvrťákům přeji hodně síly a nervů!

Vaše Tkanice

You Might Also Like

1 komentářů

  1. Zmíněné Duolingo je super, taky používám, teď jsem ale našel ještě jednu aplikaci, kterou studium doplňuji, a to DuoCards. Znáš? Funguje na principu tématických kartiček a moc se mi líbí, jak je jednoduchá.

    OdpovědětVymazat